Save Gaza

This blog has two authors. Differentiated by 'Posted by' Ramzul Ramli or Fazlina Anuar on the top of every post. Thank you.

All pictures and articles in this blog strictly cannot be re-post anywhere without permission. TQ.


Mommy to be story one :D

Tuesday, November 9, 2010

| |
|

7 weeks 4 days already....1st trimester of pregnancy and aku baru sedar banyak bende nak kene jaga.
Tu pon lepas ramai kawan-kawan ngan kakak aku tegur...ramai gak sayang aku eh?? ;p
Macam dah banyak terbuat bende yang tak patot buat nih...sebab tak tahu...1st time mengandung la katakan. heeeeee...

Antaranya:
Jalan kaki dengan hebatnyaa....huhu...yang g Cameron tuh memang plan...kire ok la...xde jalan sangat..
Tapi yang pegi Melaka tuh tak plan langsung! huhu...tetibe parent aku nak pegi...kitorang pon ikot la...
Banyak giler kot jalan mase tuh...pusing bandar hilir tuh, jonker walk pon sampai ujung kitorang melawat..
Patah balik lak...jalan sampai hotel...huhu...soknye jalan2 kat zoo lak...gilak kn??
Ibu mengandung tak boleh jalan banyak sangat patotnye...

Haaa....cakap pasal zoo lak..bole plak aku pegi zoo time camnih?? Dah parent aku nak pegi, ikot gak la...
Mulut kene jage kot!!! Jangan salah cakap lak....memang aku banyak diam je...tak tengok sangat haiwan2 kat situ..jalan jeeee....
Lupe lak...malam tuh sempat lak teman adik2 aku pegi karaoke..huhu...da masing2 duk stress...sian plak aku.
Tapi da pegi, nyesal pon ade...kuat sangat bunyi speaker die...huk..huk...sian baby...hope takde pape...
Actually tak elok unborn baby dengar muzik kuat2...cinema pon patut elakkan...
Ade plak kawan aku tegur pasal jeans...takle pakai eh??? mungkin patot elakkan yang ketat2...
Kan baby tengah membesar...btol jugak kan??

Sekarang ni aku memang buat je sume kerja rumah...Alhamdulillah takde masalah aku nak masak...
Sesetengah orang tak tahan bau masakan sendiri..hehe...aku takde lagi la rase camtu....Alhamdulillah...
Kadang aku redah je buat sume bende...tak tahu la aku larat or sebenarnye aku try jugak...
Tapi aku rase macam okay je....okay la kot...tapi ramai gak advise jangan buat keje berat sangat..heeee
Cian hubby kene buat sume...;p

Pasal makan minum lak....aku main minum je Nescafee..huhu...kene kurangkan eh???baru bace2...
Air kelapa pon takle eh?? Nanas, air gas memang aku tak amik...banyak lagi nak kene stadi nih!!!

So.....bende2 kat atas nih aku akan cube elakkan...tak nak buat dah!!!
Banyak bende kene jage kan??? jangan ingat diri sendiri je...ade baby yang perlu dijage..hehe..
Baik!!! :D