Save Gaza

This blog has two authors. Differentiated by 'Posted by' Ramzul Ramli or Fazlina Anuar on the top of every post. Thank you.

All pictures and articles in this blog strictly cannot be re-post anywhere without permission. TQ.


Henfon dan aku

Friday, October 8, 2010

| |
|

Hari ini dalam sejarah. Sebelum ni aku memang pelik bile orang cakap henfon masuk toilet...isk...asal la xpegang elok2....huhu...but today, huwaaaaaa....

Lupekan la jap...jom cite sejarah aku dengan henfon.

1st henfon, of coz la Nokia 3310..haha...zaman tuh sume pakai henfon tu kot...

start pakai mase duk kat UTMKL...aku bukan anak orang kaya kot nak pakai mase sekolah...so, dah masuk u baru la start pakai...;)

Tak lame pastu rase nak upgrade...hehe...nak yang lebih kecil, mudah untuk dibawa ke mana-mana...tapi aku tak gantung kat leher okay! so 2nd henfon adalah Nokia 8310. hehe...cukup kecil dan bergaya kan? suke sangat...tapi sayang, kejap sangat kot. tak sampai seminggu, aku naik LRT...nak pegi mane tah mase tu. lupe suda. sesampai ke destinasi, cari henfon, huwaaa....takde!!! memang tak tau bile orang seluk poket amik...huk..huk...

Sedey sangat...nak beli seketul lagi henfon mestilah dah pokai...hamik la Motorola as my 3rd henfon...tak ingat model ape...tapi aku memang suke ringtone die...sangat besh and rare!! kecik je...kale biru lak tuh...i like!!! time tuh giler kaler biru...tapi harge tak mahal la..:D

Lepas Motorola, henfon ke 4 adalah Nokia 2100...henfon ni bpe lame tah...lupe....

Henfon ke 5, yang ade kamera, kecik molek je....Nokia 6111...tapi screen die selalu rosak sebab slide...mule-mule duk tukar gak ribbon die, last2 tukar henfon terus...hehe

Pastu dapat hadiah my 6th phone, Sony E K800i mase beday.....hmm....suke jugak...lame giler pakai henfon nih...aku rase henfon paling lame kot...

Selepas hampir 3 tahun aku gune, mule la rase nak beli henfon lain lak...tu yang survey iPhone...hahahhaha...selalu gak cakap depan Sony E tuh, nak bli henfon lain...2,3 kali gak la die duk restart lately...tanda2 nak pergi tuh...;p
Last2, arini...selepas aku menunaikan hajat, cane tah boleh terlepas henfon tuh, selamat masuk ke dalam lubang yang amat dalam itu..huhuhuhuhuhu....OMG!!!!!

Sedey kot...abih la segala gambar ke nombor contac member ke..memang TOTALLY LOST!!!
nak jerit pon xle watpe dah...nak seluk pon macam tak tercapai dek akal...last2 aku biar ajelah die berkubur di situ...huhuhu..

Tengah hari tu jugak, hubby ajak aku beli henfon baru....yeayyyyyyy!!!!!
Ciri-ciri yang aku cari:

i) bole video call
ii) kamera cun!
iii) screen besar, puas tengok!
iv) ade WiFi
v) ade GPS

So, after usha2, aku decide amik N97 Mini...hehe....my 7th henfon!
Tak tau la okay tak...hopefully sesuai ngan aku and bertahan selama mungkin...heeeee...
Anyway, Thank you so much hubby!!!!! Love u so much much much!!!! :D